עורך דין שחרור ממעצר

מעצרים

עצור, החוק לפנייך.

אין דרך אחרת לומר זאת – אדם אשר עובר על החוק צריך לתת על כך את הדין ולקבל את העונש המידתי והמתאים לעבירה שאותה הוא עבר. את מידתיות העונש קובע בית המשפט על פי ספר החוקים. מהו תפקידם של המעצרים בתהליך מיצוי הדין.

כאשר נציגי החוק מגלים ראיות מספיק חזקות להיותו של האדם המדובר חשוד בעבירה מסוימת, יש בידם את הסמכות לבצע מעצר. לרוב יהיה מדובר בשוטרים שיהיו בעלי הסמכות לעשות זאת, אך ישנם מקרים שבהם גם נציגי חוק אחרים יהיו אחראים על ביצוע המעצר כמו אנשי מס הכנסה.

ראשית יש להבהיר כי על מנת להכניס אדם למעצר יש צורך בראשית ראיה על מנת לעורר את החשד כי מדובר באדם אשר עבר עבירה. כיוון שמעצר הינו אקט אשר מפר באופן בוטה את חופש האדם וחירותו, אין לעשות זאת ללא התנאים הקבועים בחוק במיוחד במדינה דמוקרטית כמו מדינת ישראל אשר אף מוודא כי המעצר ייעשה תחת תנאים מבוקרים.

המעצר איננו מעיד על אשמה

חשוב להבין כי לא כל אדם אשר נעצר הינו בגדר אשם. המעצר נועד לכלוא את החשוד כאשר יש חשש כי הוא מסוכן לציבור או כי הוא עלול לשבש את הליכי החקירה.
רק אם וכאשר מתחיל ההליך המשפטי ומוגש כתב אישום, החשוד הופך להיות נאשם, עד להכרעת בית המשפט בדבר היותו אשם או חף מפשע.

בשלבים אלו של מעצר חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין שחרור ממעצר. כל עוד לא הוגש כתב אישום יוכל עורך דין מעצרים לפעול ביתר קלות בנוגע למציאת אופציות לחלופת מעצר או שחרור ממעצר בתנאים מסוימים. לאחר הגשת האישום, שחרור ממעצר יהיה הליך מסובך הרבה יותר.

עורך דין מעצר אשר מייצג את הנאשם יכול לבקש חלופת מעצר במקום הארכת המעצר או מעצר עד תום ההליכים, כך שבמקום שהנאשם יהיה במעצר עד תום ההליכים בבית המשפט, הוא יוכל לקבל תנאים שונים של חלופת מעצר בתנאים מגבילים בהתאם למידת החשד והמסוכנות העולה מהראיות הקיימות.

ישנה דיאלקטיקה בין בית המשפט, עורכי הדין והנאשם אשר מאפשרת לעורך דין מעצרים לפעול באופן שבו הוא יכול למצוא את התנאים הטובים ביותר לנאשם כל עוד לא הוכח כי הוא אשם. על כן יש לדאוג למצוא עורך דין אשר ימצא את הדרך ליצג את הנאשם באופן הטוב ומקצועי ביותר.

דילוג לתוכן