עורך דין פלילי עבירות סמים

רישום פלילי

המונח 'רישום פלילי' הוא מושג קשה ומרתיע, מושג  שלמרביתנו מייצר אסוציאציות שליליות ביותר.

רישום פלילי נרשם על ידי המשטרה לאדם שביצע עבירה פלילית ואליו מצורפים כל הפרטים הרלוונטיים של אותו אדם. מאזרח בעל רישום פלילי ימנעו זכויות ופעולות רבות כגון, תעסוקה במשרה ציבורית או ממשלתית, קשיים בקבלה ללימודים גבוהים, אי זכאות לוויזה ועוד.

נדגיש כי ישנן עבירות שהן פליליות אך נחשבות לעבירות קלות יחסית, עבירות אלו עדיין יגררו אחריהן רישום פלילי כגון: עישון סמים קלים , גניבות קלות , מרמה וכדומה אם כי לא בהכרח .

יש אפשרות:
א. לקבל עיכוב הליכים שפירושו סגירת התיק למעשה.
ב. סיום התיק ללא הרשעה פלילית עם של"ת (שרות לתועלת הציבור)

 

מי יכול לצפות ברישום הפלילי?

במידה ואדם נתפס מעשן סמים או מחזיק כמות מסוימת של סמים קלים ונרשם כנגדו רישום פלילי במשטרה, הוא יהיה רשאי לצפות ברישום הפלילי שנמצא בגיליונות המשטרה, גם עורך דין פלילי סמים שמסייע לאותו אדם יוכל לצפות או לקבל העתק של הרישום הפלילי.

גם לבית משפט קיימת הסמכות לצפות ברישום פלילי של אזרח במידת הצורך, לרבות אם הרישום בא לסייע בשלב גזר הדין. במידה ואדם בעל רישום פלילי ירצה להגר למדינה אחרת, תינתן גם אפשרות לגורם רלוונטי מטעמה של המדינה הזרה, לצפות ברישום הפלילי של אותו אדם.

רוצים למחוק רישום פלילי?

אפשר למחוק רישום פלילי רק אחרי 10 שנים מיום העבירה, אז גם יימחק הרישום אוטומטית. עם זאת ההרשעה עדיין תופיע במאגר של המשטרה. אדם שירצה למחוק את הרישום שלו יהיה חייב לקבל סיוע מעורך דין פלילי. עבירות סמים ניתן למחוק, לאחר תקופה, בהתאם לסוג העברה, ע"י בקשה לנשיא המדינה, כשהוא מצרף נימוק או מסמך רלוונטי לפנייתו. כמובן שמומלץ לגשת לתהליך זה בליווי עורך דין פלילי בעל ניסיון בתחום.

עישנת סמים קלים ונתפסת? זומנת לחקירה במשטרה? פנה מיד לעו"ד אבי תגר! עו"ד פלילי עם מוניטין וניסיון עשיר הנפרס עלפני יותר מ-4 עשורים. לפרטים: 050-5400819

דילוג לתוכן