אלימות במשפחה

אלימות במשפחה (אלמ"ב בלשון המשטרה) הינה רעה חולה וגורמת סבל רב לסובלים ממנה – אם זו האשה, הילדים או שניהם.

למען הסר ספק, לפרקים קיימת אלימות גם של אשה או ילדים כלפי האב, אם כי אלה מקרים נדירים יותר.

מנסיונו של עו"ד אבי תגר, אסור בשום פנים להתעלם מהעובדה שלפעמים, טופלת אשה על בעלה האשמות שווא באלימות וזאת, במסגרת מאבקי גירושין מכוערים ובמאמץ לסלק את הבעל מהבית ובכך תעסוק רשימה קצרה זו.

בידי הגבר מספר אמצעים להפריך האשמות שווא אלה. (במידה ואכן, מדובר באמת בהאשמות שווא).

  1. הגבר בחקירתו במשטרה, יכול לדרוש אימות עם אשתו המתלוננת וקיימת אפשרות שבאימות כזה, פנים מול פנים, תישבר האישה ותודה בכך שאכן טפלה האשמת שווא על בעלה (במידה וזהו, אכן, המקרה).
  2. הגבר יכול לבקש מהחוקר בדיקת פוליגרף. החוקר לא חייב לבצע בדיקה כזו, וגם אין לה ערך משפטי מאחר ותוצאות הפוליגרף אינן קבילות בבית המשפט אך תוצאות הבדיקה עשויות להוות אינדיקציה לכיווני חקירה של המשטרה והסכמתו של אדם להיבדק, כשידוע לו ששקריו ייחשפו, עשויה, קרוב לוודאי, להצביע על חפותו ולשכנע בכך את החוקר מאחר ואחרי הכל – מדובר בגרסה מול גרסה ואין לחוקר כל אפשרות לדעת עם מי הצדק.
  3. קיימות דירות בהן מצויות מצלמות המתעדות את הנעשה בבית (בעיקר לבדיקת התנהגותה של בייביסיטר עם הילדים) הבעל הנחקר יכול להפנות את החוקר לסרט מהמצלמה ממנו עולה כי דברי האשה הינם שקר וכזב.
  4. הבעל יכול להפנות את החוקר למסרונים שהוחלפו בינו ובין אשתו העשויים להצביע על שקריה.
  5. אפשרות נוספת הקיימת בפני הגבר – למי שידו משגת – שכירת חוקר פרטי, שיתחקה אחר אורחותיה של האשה.

יתכן שתלונתה של האשה באה על מנת להרחיקו מהבית ע"י צו שופט עפ"י חוק למניעת הטרדה מאיימת (לפיו יכול שופט להוציא צו הרחקה לגבר מביתו למשך חצי שנה) וזאת, על מנת שתוכל להיפגש עם מאהבה, למשל.

במידה ויש אמת בתלונתה של האישה, והגבר מעוניין לשקם את חיי נישואיו, טוב יעשה אם יפנה עצמאית, או דרך שירות המבחן, לסדנה לטיפול באלימות, צעד שעשוי לא רק להביא לשלום בית אלא גם, במקרים מסוימים, להימנעות של רשויות התביעה מהגשת כתב אישום כנגדו, במידה וההליך שהוא עובר אמיתי ואפקטיבי.

בסופו של יום, אם המשטרה תחשוב שיש מקום להגשת כתב אישום כנגד

הבעל, סביר שחקירה נגדית נמרצת של האשה במקרה של תלונת שווא

באולם המשפט תביא לחשיפת שקריה ותוציא את הצדק לאור.

דילוג לתוכן