ביטול רישיון להחזקת נשק

ערעור על ביטול רישיון נשק – עורך דין אבי תגר

אנשים רבים במדינת ישראל נדרשים לשאת כלי נשק לצרכים תעסוקתיים או כאמצעי להגנה עצמית. במידה ואתם נמנים עם האנשים הללו ורישיון הנשק שלכם בוטל, נשלל או שבקשתכם לחדשו נדחתה על הסף – כדאי שתדעו כי אין מדובר בהכרח בגזירת גורל. בשורות הבאות נסביר על האפשרות להגשת ערעור על ביטול רישיון נשק והאופן שבו ליווי מעורך דין אבי תגר, יתרום לשיפור סיכוייה של בקשתכם להתקבל.

 

הסיבות שבגינן מתבצע ביטול רישיון להחזקת נשק

ביטול הרישיון להחזקת כלי נשק, בדגש על רישיון לאקדח או רישיון לרובה – עשוי להתרחש על רקע מספר סוגים של תרחישים:

  1. כאשר בעל רישיון הנשק נחשד בביצוע עבירה פלילית מסוג זה או אחר, בין שאותה עבירה נוגעת לשימוש בנשק ובין אם לאו.
  2. כאשר חלה החמרה במצבו הבריאותי של בעל רישיון הנשק, שיש בה כדי לסכן אותו ו/או את זולתו בפגיעה בעקבות שימוש בלתי תקין או בלתי ראוי בכלי הנשק.
  3. גם שיקולים מנהלתיים שונים עשויים להוביל לביטול רישיון נשק, כדוגמת שלילת רישיון נשק בשל אי עמידה בתבחינים שונים שהחוק קובע לעניין הזכאות להחזקת נשקים.

ביטול רישיון להחזקת נשק

האם ניתן להגיש באופן עצמאי ערעור על ביטול רישיון להחזקת נשק?

אף שעקרונית, את מילוי טופס הערר על ביטול רישיון נשק, ניתן לבצע באופן עצמאי, יש להחתים עליו עורך דין טרום הגשתו למשרד לרישוי כלי ירי. בנוסף, התהליך לערעור על שלילת רישיון נשק מתגלה במקרים רבים כמסכת בירוקרטית מפרכת וממושכת במיוחד עבור האדם מן היישוב – לא כל שכן במקרים שבהם שלילת הרישיון בוצעה בנסיבות מוצדקות ולגיטימיות (למשל, כשבעל הרישיון נחשד בפלילים).

לכן על מנת לקצר תהליכים ולשפר באופן ניכר את הסיכויים לכך שהערר שלכם אמנם יאושר – כדאי להסתייע בעורך דין לענייני רישוי נשקים לא רק בשלב החתימה על טופס הערעור, אלא בכל תהליך הגשת הבקשה – החל מהכוונה במילוי הטופס ועד הגשתה בפועל. עורך דין פלילי אבי תגר, מסייע בהגשת בקשות רישוי לנשקים מזה קרוב לחמישה עשורים וישמח לעמוד גם לרשותכם בנושא זה.

מהו חלון הזמן להגשת הערעור בדבר ביטול רישיון הנשק?

ערעור על שלילת רישיון נשק או סירוב לחידושו, ניתן לגשה להאגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים, בתוך פרק זמן שלט יעלה על 45 ימים, ממועד קבלת ההודעה על שלילת הרישיון או הסירוב לחידושו.

על תהליך הערעור על ביטול רישיון נשק

הגשת ערעור על סירוב לחידוש רישיון להחזקת נשק או על ביטול רישיון לכלי ירי, מתבצעת ללא עלות דרך  אתר השירות הממשלתי של האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים. לשם הגשת הבקשה יש למלא מסמך ייעודי שנקרא טופס ערר על ביטול רישיון נשק ולהחתים עליו עורך דין שיאמת את נכונות המידע שנמסר בטופס. בנוסף, ניתן ורצוי לצרף לטופס הערעור גם מכתב עם נימוקים התומכים בטענות הפונה – שגם אותו מומלץ לנסח בליווי עורך דין פלילי מנוסה, כדי לשפר את סיכויי הערעור להתקבל. את הבקשה על שלל נספחיה, יש להגיש למרכז השירות והמידע באגף לרישוי כלי יריה – כאמור, במשך לא יותר מ- 45 ימים מהמועד בו נתקבלה הודעת הביטול של רישיון הנשק או הודעת הדחיה בדבר הבקשה לחידושו. בבקשה ידון הממונה על פקיד רישוי כלי ירייה והחלטתו תימסר למבקש בתוך עד 45 ימים נוספים. ככל שיידרש ערעור נוסף על החלטתו של הממונה – ניתן יהיה להגישו רק לערכאות משפטיות.

כך ליווי מעורך דין אבי תגר ישפר את סיכוייה של בקשתכם להתקבל

עו"ד אבי תגר מסייע מזה שנים ארוכות בהכנת והגשת בקשות לערעור על ביטול רישיונות לנשקים. הסיוע המשפטי שמעניק עו"ד תגר למיוצגיו, הוא חיוני להצגת נימוקים משכנעים בפני ועדת הערר בדבר הצורך להשיב למבקש את רישיונו להחזקת נשק. במסגרת הסיוע המשפטי שמספק עורך דין תגר למיוצגיו, נבדקות הנסיבות לביטול הרישיון בכל מקרה לגופו ובהתאם להן – נקבעת האסטרטגיה המשפטית האפקטיבית ביותר להתמודדות עם הבעיה. שללו את רישיונכם להחזקת כלי נשק ואינכם מבינים מדוע? זקוקים לסיוע בהתמודדות עם המערכת? זה הזמן ליצור קשר עם משרדנו ולפעול בנושא.

מעוניינים בהגשת ערר על ביטול רישיון נשק? עו"ד אבי תגר הוא הכתובת עבורכם

לעו"ד אבי תגר, 47 שנות ניסיון בעולם המשפט הפלילי, לרבות הגשת ערעורים על ביטול רשיונות נשק או דחיית בקשות לחידוש רשיון להחזקת נשק. סיוע משפטי מקצועי בהגשת הערר כפי שמספק עו"ד תגר, הוא המפתח לשיפור סיכוייו של הערעור שלכם להתקבל וללא עיכובים מיותרים.

לתיאום פגישת ייעוץ ראשונית ודיסקרטית ללא צורך בהתחייבות – לחצו כאן.

דילוג לתוכן