עבירות מין במשפחה

עבירות מין והטרדות מיניות במשפחה

עברות מין בתוך הבית

הטרדות מיניות ועבירות מין על סוגיו השונים הינם מורכבים וקשים מעצם היותם. קל וחומר כאשר הם נעשים בתוך הבית או בין בני המשפחה. איך מוגדרות עברות אלו ומה הוא העונש עליהם?

הפגיעה המינית בתוך המשפחה מורכבת הרבה יותר ברמה הרגשית מאשר פגיעה על ידי זר. אובדן האמון, הקונפליקט והמורכבות אשר נלקחים בחשבון במסגרת טיפול בתחום זה הינם רבים.
על מנת להגדיר את המושג של עבירות מין במשפחה נוכל לראות את הגדרות החוק. החוק האוסר על גילוי עריות מתייחס לקרבת דם גם בין קרובים פורמלית, אם מדובר בקטין עד גיל 14 העונש המקסימלי הינו 20 שנה. עבירות בגילאים שבין 14-21 העונש המקסימלי הוא 16 שנה.

על פי משרד הרווחה עבירות מין בתוך המשפחה מדברות גם על התנהגות מינית פוגענית של הורה בקטין או יחסית מיניים בין אחים שגדלים באותה המשפחה, גם אם מדובר באחים חורגים.
הפגיעה המינית במשפחה יוצרת משבר חזק, שבר בין- אישי, טשטוש גבולות ותחושה של אובדן שליטה ופחד. נושא ההסתרה והבושה עולה בצורה עוצמתית יותר כאשר מדובר בהטרדות מיניות במשפחה או בעבירות מין במשפחה, הרבה יותר מאשר עבירות מין על ידי מכרים או זרים. לצערנו בכל מקרה מדובר במטען של לא מעט אשמה ובושה שנושא בתוכו הקורבן, אך כאשר מדובר בפגיעה בתוך המשפחה הבושה, ההסתרה והאשמה מקבלים צורה עוצמתית יותר.

טיפול בעבירות מין במשפחה

התמודדות חוקית ומשפטית בעבירות מין מוכרחה להיות מתחשבת ורגישה, קל וחומר כאשר מדובר בפגיעות מיניות במשפחה. יש צורך לבחור בעורך דין אשר ידע לנהל את הנושא באופן המתאים והמיטבי עד כמה שניתן ובאופן כזה שהפוגע ייתן את הדין ובמקביל למזער נזק נוסף לכל הנוגעים בדבר.

דילוג לתוכן