עורך דין אלימות במשפחה

עורך דין אלימות במשפחה

מה עושים כאשר הבית כבר איננו מקום מוגן

אלימות במשפחה הינה אחת התופעות המטרידות המתרחשות בתוך הבית וגורמות לנזקים רבים, ישירים ועקיפים. האלימות יכולה להיות מופנית כלפי בן הזוג או הילדים או שניהם; כך או כך, זהו מצב הדורש טיפול.
מצבים של אלימות במשפחה מביאים את בני הבית למצב מעורער, מפוחד ובלתי יציב. לעיתים השפעות האלימות יכולות להיות גלויות ונראות לעין על ידי סימנים פיזיים, אך לעיתים רבות האלימות תעשה באופן מחוכם שאיננו משאיר סימנים על מנת שלא לחשוף את הדברים הנעשים בין כותלי הבית. לעיתים גם נוכל לראות כי הנתקפים עושים מאמצים להסתיר את הפגיעות הפיזיות מעיני האחרים על מנת לשמור על הסוד ומחמת הבושה בפני האחרים. כמו כן, קיימת גם אלימות אשר איננה פיזית ומתבטאת באופן מילולי בלבד.

כמו בכל פגיעה המתרחשת בין בני משפחה, קיימת מורכבות גדולה באופן שבו ניתן לטפל במוקד הבעיה.
חוק האלימות במשפחה מאפשר לנפגעים לשמור על עצמם ולהגן על נפשם וגופם מפני הפוגע. סעיפיו השונים של חוק אלימות במשפחה מפרטים את השלבים השונים ואת התנאים של הפוגע והנפגעים לאורך התהליך ועד לבירור המשפט על מנת למנוע נזק נוסף עד תום הבירור המשפטי.

כאשר מגיעה לידי עורך דין אלימות במשפחה תלונה על אלימות במשפחה, אופן הפעולה יהיה על ידי בירור הנתונים ופעולה על פי חוק אלימות במשפחה. עורך דין אלימות במשפחה מודע למורכבות המצב ולנזקים הרבים הנגרמים מעיכוב בטיפול, על כן הוא יפעל באופן המדויק ועל פי שלבי החוק בכל מצב של תלונה על אלימות במשפחה.

גם במצבים מורכבים יש צורך לברר את האמת

גם בדיני נפשות אלו נוכל לראות כי ישנם אנשים אשר מנצלים את החוק לטובתם ומגישים תלונת שווא על אלימות במשפחה. המצבים הנפוצים שבהם נוכל לראות הגשת תלונת שווא על אלימות במשפחה הינם עילה להתחלת הליכי גירושים, או במקרים שבהם הילד מחפש דרך כואבת להתנקם בהורה שעליו הוא כועס. כך או כך יש לעשות בירור מעמיק ולנסות למגר תופעה זו.

כהמשך למה שנאמר על תלונות שווא. יש לשים לב כי ביטול תלונה על אלימות במשפחה איננו מחייב כי התלונה על אלימות במשפחה אכן הייתה תלונת שווא. לעיתים רבות ביטול תלונה על אלימות במשפחה נובע מפחד, איום או חשש. על כן החוק קובע כי גם בעת ביטול תלונה המשטרה רשאית להמשיך לחקור.

דילוג לתוכן